Riihimäen Vihreät ovat järjestäneet kymmenisen kertaa syksyisin Hatlamminsuon kynttilävaelluksen. Tapahtuma on ollut pienimuotoinen ulkoilutapahtuma, jossa jokainen on voinut omaan tahtiinsa kiertää kynttilöin valaistut suota kiertävät pitkospuut. Tarjolla on ollut myös mehua ja lettuja. Tapahtuma on ilmainen. Aiempina vuosina ulkoilijoita on ollut paikalla satakunta ja kaikki ovat autoineenkin mahtuneet hyvin ulkoilumajan parkkipaikalle.

Tapahtuma järjestettiin sunnuntaina 16.10. ja tänä vuonna tapahtuman suosio yllätti meidät täysin: paikalla oli lähes kymmenkertainen määrä osallistuja aiempiin vuosiin verrattuna. Olemme iloisia runsaasta osanotosta, mutta emme mitenkään voineet varautua tällaiseen valtavaan suosioon. Niinpä valitettavasti liikenne ruuhkautui kapealla Hiihtomajantiellä ja parkkipaikoista oli pulaa. On selvää, että jatkossa meidän täytyy miettiä järjestelyjä uudestaan, näin suureksi kasvaneena tapahtumaa ei voi entiseen tapaan Hatlamminsuolla järjestää.

Esitämme pahoittelumme kaikille osallistujille sekä Hiihtomajantien varren asukkaille liikenneruuhkasta ja siitä aiheutuneesta vaivasta ja mielipahasta. Haluamme myös kiittää kaikkia paikalla olleita ymmärryksestänne ja iloisesta mielestänne sekä Riihimäen Kontiota avunannosta paikoitukseen.

Sami Louekari

Riihimäen vihreät, puheenjohtaja.